۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه

فیلم های هفته

the social network

legend of the gardians

wall street :money never sleeos

the town

easy A

you again

Devil

فيلم زيرزمينی «عرق سگی» در جشنواره رم به نمايش درآمد

فيلم «عرق سگی» نخستين ساخته حسين کشاورز، کارگردان ايرانی ساکن آمريکا، در اولين روز جشنواره فيلم رم به نمايش درآمد.اين فيلم که به شکل زيرزمينی در تهران ساخته شده، روايت شش جوان ايرانی است که با مشکلات جامعه امروز ايران دست و پنجه نرم می کنند.پنجمين دوره جشنواره رم، روز پنج شنبه با نمايش فيلم «شب آخر» افتتاح شدشب آخر» ساخته مسيح تاج الدين، يک کارگردان آمريکايی ايرانی تبار است که با بازی کيرا نايتلی، نظر بسياری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

برج میلاد ماه آینده میزبان همایون خرم است

بر پایه گزارش های رسیده از ایران، استاد همایون خرم، یکی از نوابغ نوازندگی ویولون و موسیقی ایرانی، پس از ده سال دوری، قرار است روزهای یازدهم و دوازدهم آذزماه آینده بار دیگر در تهران به روی صحنه برود. استاد همایون خرم، متولد ۱۳۰۹، را در کنسرت دو روزه اش در «برج میلاد» تهران، «سامان احتشامی» با پیانو، و «امیرحسین رضا» با تنبک همراهی خواهند کرد. آستاد همایون خرم تا کنون صدها ترانه و قطعه جاودانه ، از جمله «سرگشته» معروف به (تو ای پری کجایی) با آوای قوامی (فاخته یی)، «غوغای ستارگان» معروف به (امشب در سر شوری دارم) با آوای «پروین»، و «ساقی» معروف به (ساغرم شکست ای ساقی) با آوای «مرضیه» آفریده است.

 

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

کيارستمی می گويد به دليل شرايط سياسی مجبور شده خارج از ايران به فيلمسازی ادامه دهد

عباس کيارستمی کارگردان سرشناس ايرانی روز پنج شنبه در حاشيه جشنواره فيلم پوسان گفت که شرايط سياسی ايران او را مجبور کرده که خارج از کشور کار کند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی برای نمايش آخرين فيلمش به نام «رونوشت برابر اصل» در پانزدهمين دوره جشنواره فيلم پوسان به کره جنوبی سفر کرده است.آقای کيارستمی افزود که وضعيت کنونی ايران او را غمگين کرده، اما از آنجا که می خواسته به فيلسمازی ادامه دهد، ناچار شده که شرايط را بپذيرد.آخرين فيلم عباس کيارستمی در ايتاليا ساخته شده و وی گفت که احتمالا فيلم بعدی خود را در ژاپن يا کره جنوبی خواهد ساخت.وی گفت از اينکه خارج از ايران فيلم ساخته ناراضی نيست اما علاقه مند است که به زبان فارسی فيلم بسازد.

 

۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

سالومون برک خواننده آمریکایی درگذشت

روز یکشنبه «سالومون برک» خواننده 70 ساله آمریکایی سبک «سول» در فردگاه آمستردام درگذشت. به گفته خانواده آقای سالومون، او به مرگ طبیعی و پس از رسیدن هواپیمایش از لس آنجلس به آمستردام درگذشته است. سالومون برک که سابقه 55 سال فعالیت هنری را در کارنامه خود ثبت کرده، برای اجرای موسیقی در آمستردام عازم اروپا شده بود.از این خواننده آمریکایی 21 فرزند و 90 نوه بر جا مانده است.