۱۳۸۹ آذر ۴, پنجشنبه

PMC Music

شبکه PMC Music بالاخره از شبکه PMC Family  جدا شد و با فرکانس 11054 بر روی ماهواره هاتبرد فعالیت خودشو آغاز کرد!

 

۱۳۸۹ آذر ۱, دوشنبه

شبكه من و تو در ماهواره هاتبرد

شبکه من و تو 1 و 2 راه اندازی شد این شبکه با پخش برنامه هایی زیبا و علمی و سرگرم کننده  لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد

 Frequency: 11317
عمودی Vertical
سیمبل ریت: ۲۷۵۰۰

 

۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

سردبير وب سايت سحام نيوز برنده جايزه بين المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ شد

کميته محافظت از خبرنگاران، جايزه بين المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ را به محمد داوری، سردبير وب سايت خبری سحام نيوز اعطا کرد.سحام نيوز، سايت رسمی حزب اعتماد ملی به رهبری مهدی کروبی است.کميته محافظت از خبرنگاران اعلام کرد که برندگان جايزه بين المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ ، در انجام حرفه خبری خود، متحمل خشونت، تهديد، بازداشت و حتی شکنجه شده اند و فساد سياسی و خطاهای مقام های کشورشان را افشا کرده اند. محمد داوری، سردبير ۳۶ ساله سحام نيوز به دليل پوشش  رويداد های پس از انتخابات رياست جمهوری، از جمله وقايع بازداشتگاه کهريزک زندانی شد و اکنون دوران محکوميت پنج ساله اش را می گذراند.خانواده محمد داوری می گويند:بيش از ۸ ماه است که از هرگونه تماس با وی محروم بوده.خبرنگارانی از اتيوپی، روسيه و ونزوئلا هم جايزه آزادی مطبوعات امسال اين نهاد مدافع حقوق بشر را دريافت کرده اند.

وبسایت بنیاد گلشیری در ایران فیلتر شد

وبسایت بنیاد فرهنگیمطالعاتی گلشیری در ایران فیلتر شد.این بنیاد، که نامش را از داستاننویس معاصر ایران برگرفته است، در وبسایتش در باره فعالیتها، آثار و جایزه سالانه هوشنگ گلشیری اطلاع رسانی می کرد. جایزه سالانه گلشیری هرساله به آثار برتر ادبیات داستانی و نقد ادبی جایزهای اهدا میکند و در زمره جوایز معتبر ادبی و مستقل ایران است.پیش از این وبسایت لغتنامه دهخدا نیز در ایران فیلتر شده بود.

۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

محمد رازدشت، عکاس، تصويربردار و مستند ساز درگذشت

محمد رازدشت، عکاس، تصوير بردار و مستند ساز عصر روز شنبه بر اثر آمبولی ريه در ۵۵ سالگی درگذشت.محمد رازدشت از اولين کسانی بود که در ايران با سيستم های اوليه ويديويی کارش را آغاز کرد و از پيشگامان استفاده از تکنيک های جديد ويديويی هنری در ايران بود.او همچنين عضو هيات مديره انجمن عکاسان مطبوعات ايران و عضو انجمن مستند سازان ايران بود. آقای رازدشت همچنين دستيار تدوين فيلم «ای بی سی آفريقا» ساخته عباس کيارستمی و تدوينگر فيلم «داشتن و نداشتن» به کارگردانی نيکی کريمی بود.پيکر محمد رازدشت روز دوشنبه از مقابل خانه سينما تشييع خواهد شد.

پيکر اسماعيل رياحی، کارگردان قديمی به خاک سپرده شد

پيکر اسماعيل رياحی، کارگردان و فيمساز قديمی روز يکشنبه در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. اسماعيل رياحی روز پنج شنبه در تهران در ۹۰ سالگی درگذشت.اسماعيل رياحی همسر شهلا رياحی، بازيگر سينما بود و در کارنامه فيلمسازی اش ساخت آثاری چون جاده مرگ، جهان پهلوان، بهشت دور نيست و دل های بی آرام را داشت.

۱۳۸۹ آبان ۱۷, دوشنبه

رییس پلیس تهران از دستگیری اعضای چند گروه موسیقی زیر زمینی خبر داد

خبرگزاری ایلنا به نقل از رییس پلیس تهران گزارش داد، چند جوان به اتهام فعالیت در دو مرکز تهيه و توزيع موسيقی زيرزمينی بازداشت شده اند. حسین ساجدی نیا رییس پلیس تهران بزرگ گفته است که این گروه ها، به صورت زيرزميني، اقدام به ضبط و اجرای کليپ های صوتی و تصويری و همچنین انتشار اين آهنگ های - به گفته او - غير مجاز از طريق ماهواره و شبکه های مجازی می کردند. رییس پلیس تهران افراد بازداشت شده را اعضای گروه های « رپ» نامید. درسال های اخیر، گروههای موسیقی فراوانی در ایران به دلیل عدم کسب مجوز، به صورت زیرزمینی در سبکهای مختلف ازجمله رپ و راک به فعالیت پرداخته اند.

۱۳۸۹ آبان ۱۴, جمعه

ايرانی ها از اين پس برای سفر به گرجستان ويزا لازم ندارند

وزرای امور خارجه ايران و گرجستان روز چهارشنبه توافق نامه لغو رواديد برای شهروندان دو کشور امضا کردند.پيش از اين شهروندان ايرانی و گرجی برای سفر به تهران و تفليس بايد در فرودگاه ويزا می گرفتند.گريگور واشادزه، وزير امور خارجه گرجستان پس از امضای اين توافق نامه در تفليس، ابراز اميدواری کرد که سفر بدون ويزا، به صنعت گردشگری در هر دو کشور کمک کند.گرجستان به رغم روابط نزديک با غرببه ويژه آمريکاهمچنان با ايران همکاری دارد.