۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

خانه سينمای ايران بارديگر خواستار رعايت حقوق سينماگران بازداشتی شد

خانه سينمای ايران بارديگر خواستار رعايت حقوق سينماگران بازداشتی و نيز مراعات کامل مفاد آيين دادرسی درباره اين سينماگران شد. اين نهاد صنفی سينمای ايران در بيانيه روز يکشنبه خود همچنين نسبت به آنچه سوءاستفاده از بيانيه پيشين اين نهاد خوانده، انتقاد کرد و از رسانه های مختلف خواست که از «التهاب آفرينی» پيرامون اين موضوع خودداری کنند. به دنبال انتشار بيانيه پيشين خانه سينما در حمايت از مستندسازان بازداشت شده، رسانه های نزديک به اصولگرايان در ايران به انتقاد از عملکرد اين نهاد صنفی پرداخته اند.

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

سریال حسن و حسین

در صورت تمایل برای دیدن سریال حسن و حسین میتوانید آن را در شبکه MBC DRAMA تماشا کنید.

این سریال هر روز یک قسمت و دو مرتبه تکرار پخش میشود. ساعات پخش به وقت تهران بدین شرح میباشند:

17.30 – 8.30 – 1.30

 

HISTORICAL DRAMA- STARRING: Khalid Alghweiry / Mohammed Almagaly / Rashid Assaf / Abdulrahman Abu Alqasim

کلیف رابرتسون، بازیگر آمریکایی درگذشت

کلیف رابرتسون، بازیگر آمریکایی برنده اسکار در سن ۸۸ سالگی درگذشت. خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که آقای رابرتسون شنبه شب در نیویورک به دلیل کهولت سن درگذشته است. آقای رابرتسون در سال ۱۹۶۸ بخاطر بازی در نقش یک مرد بزرگسال عقب افتاده در فیلم «چارلی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر شده بود اما شهرتش را مدیون بازی به نقش جان اف کندی در فیلم «پی تی 109» بود. او در سال های اخیر با ایفای نقش در سری فیلم های «مرد عنکبوتی» بار دیگر مورد توجه قرار گرفته بود.

مدیر عامل خانۀ سینما گفت سینمای ایران روزهای سختی را طی می کند

محمد مهدى عسگرپور مديرعامل خانه سينما روز سه شنبه ضمن درخواست کمک از خانوادۀ سینما برای یادآوری وظایف دولت گفت سینمای ایران روزهای سختی را طی می کند. به گزارش ایلنا خبرگزاری کار ایران ، محمد مهدى عسگرپور که در روز ملی سینما سخن می گفت در ادامه افزوددولت به وظیفۀ خودش که ایجاد امنیت شغلی ست عمل نکرده است». در این مراسم احمد مسجدجامعى عضو شوراى شهر نيز گفت: سينما محصول شرايط دشوار و سخت است . وى در ادامه با تاکید بر این که در حال حاضر شرایط سختی تحمل می شود ، افزوداما در شرايط سخت است كه دلها به هم نزديك مىشود و جوهره مديريت واقعى ديده مىشود».

زنان نمی توانند درپروژه مسکن مهر به عنوان مالک، سند دريافت کنند

بنا به گزارش خبرگزاری ايلنا زنان اجازه ندارند مالک مسکن مهر باشند و به ناچار اسم همسررا بايد به عنوان مالک در سند ثبت کنند. بر اساس اين گزارش در چند هفته اخير بسياری از زنانی که متقاضی دريافت مسکن مهر بوده وپيش از اين ثبت نام کرده اند ، با اين خبر که منازل دريافتی را بايد به نام همسرانشان ثبت کنند مواجه شده اند. اين در حالی است که پيش از اين برای تملک مسکن از سوی زنان در اين پروژه ممنوعيتی اعلام نشده بود. اين گزارش می افزايد، تنها زنان سرپرست خانوار که همسرانشان فوت کرده و يا مطلقه اند ،آن هم با دارا بودن شرايطی  می توانند مالک مسکن مهر باشند. همه اينها درحالی است که متقاضيان با وجود واريز ميليونها تومان، از نامعلوم بودن پايان پروژه مسکن مهر،وزمان تحويل مسکن در اين پروژه خبر می دهند

۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

فیلمبردار شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بازداشت شد

ماموران امنیتی سازمان ملل متحد فیلمبرداری را که برای «پرس تی وی» شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان جمهوری اسلامی کار می کند، بازداشت کرده اند. این مرد را که تبعه آمریکاست، و به اتهام تلاش برای بردن مدل یک سلاح گرم به  درون محوطه سازمان ملل بازداشت شد، ماموران امنیتی به شهربانی نیویورک تحویل داده اند. سلاح قلابی همراه این مرد هنگام بازرسی های معمول و عادی کشف شد. از انگیزه این مرد بازداشت شده گزارشی در دست نیست، و همچنین روشن نیست که آیا پلیس نیویورک او را آزاد ساخته است یا نه. با نزدیک شدن دهمین سالگرد حملات مرگبار تروریستی به آمریکا، تدابیر امنیتی در آن کشور، بخصوص در نیویورک، مقر سازمان ملل، شدت گرفته است

 

مجتبی میر تهماسب، کارگردان ایرانی ممنوع الخروج شد

مجتبی میر تهماسب، کارگردان ایرانی که برای شرکت دردو فستیوال فیلم و کنفرانس مطبوعاتی عازم پاریس بود ، ممنوع الخروج شد. آقای میرتهماسب قرار بود در پاریس در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره فیلم مشترکش با جعفر پناهی سخنرانی کند . به گزارش سایت فرهنگسرای پویا در پاریس، فیلم " این فیلم نیست" تا کنون برای نمایش در ۵۰ فستیوال معتبر جهانی انتخاب شده است. آقای میرتهماسب بامداد دوشنبه هنگام خروج از ایران ،چند ساعت در فرودگاه بطور موقت بازداشت و گذرنامه ، کامپیوتر، دوربین عکاسی و فیلم برداری او ظبط شد. او قرار بود در فستیوالهای فیلم تورنتو و نیویورک نیز شرکت کند.

 

Celen dion

۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

شبکه ایرانیان

سلام

به تازگی طی خبری شبکه جدید ایرانیان بر روی فرکانس 12245 هوریزنتال 27500 کار خود را آغاز کرده است.

امیدوارم ببینید و لذت ببرید.