۱۳۹۳ بهمن ۶, دوشنبه

فرمان فتحعلیان: رسانه ملی فقط اسمش ملی است

فرمان فتحعلیان با اشاره به عملکرد رسانه ملی نسبت به موسیقی گفت: عملکرد صدا و سیما نه تنها به پیشرفت سطح موسیقی منجر نمی‌شود بلکه این روند درجهت تخریب موسیقی اتفاق می‌افتد.

او در گفت و گو با ایلنا افزود: در سال‌های گذشته بار‌ها از صدا و سیما خواهش کردم که کارهای مرا پخش نکنند اما رسانه ملی با این عظمت مثل یک کودک لجباز با من برخورد کرد و بار‌ها آثارم را پخش کرد.

به گفته فتحعلیان تا زمانی که رسانه ملی بجای نشان دادن ساز، تصویر گلدان پخش می‌کند؛ موسیقی در این رسانه جایگاهی نخواهد داشت.

این هنرمند افزود: این رفتار‌ها شأن و نزول خواننده و نوازنده را پایین می‌آورد. تا وقتی که پخش موسیقی در صداوسیما با محدودیت رو به رو باشد؛ به هیچ وجه نمی‌توان از شرایط راضی بود. درواقع این برخورد‌ها نشان می‌دهند که موجودیت موسیقی در ایران زیرسوال است.

او با بیان اینکه رسانه ملی بسیار سلیقه‌ای برخورد می‌کند؛ ادامه داد: متأسفانه رسانه ملی نه تنها سلیقه‌ای برخورد می‌کند بلکه بسیار هم بدسلیقه است. نمی‌توان گفت که این سازمان هرگز از موسیقی پشتیبانی نکرده، زمانی بوده که موسیقی فاخر هم از رسانه ملی پخش می‌شده اما امروز دیگر از حالت «ملی» بودن خارج شده و جهت‌گیری‌های خاصی را پیگیری می‌کند. پخش موسیقی در صدا و سیما تنها خلاصه شده در هجویاتی که نشان‌ دهد به موسیقی هم توجه می‌شود. صدا و سیما با این جهت‌گیری‌ها و اینگونه رفتار‌ها از اعتبار خود کاسته به گونه‌ای که به صراحت می‌توان گفت مردم با رسانه ملی قهر هستند.

به گفته فتحعلیان؛ رسانه ملی تنها اسم ملی بودن را یدک می‌کشد.

این نوازنده گیتار فلامنکو در پایان با بیان اینکه افتخار می‌کنم خواننده صدا و سیما نیستم؛ گفت: تصمیم‌گیرنده‌های رسانه ملی دچار بدسلیقگی هستند. همچنین لج و لجبازی هم در این رویکرد تأثیر دارد. یکی از وظایف رسانه ملی بالا بردن سطح سلیقه مردم است اما رفتار این رسانه نه تنها سلیقه را افزایش نمی‌دهد بلکه باعث افول سلایق هم می‌شود. سازمان صداوسیما همیشه یک سیاست غلط داشته و با توهین به هنرمندان موسیقی و مخاطبان به بهبود شرایط کمکی نکرده است .

 

هیچ نظری موجود نیست: