۱۳۹۳ بهمن ۲, پنجشنبه

ممانعت از نمایش فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی

یک منبع مطلع در گفت و گو با رادیو فردا از جلوگیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایش فیلم سینمایی "استراحت مطلق" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی  خبر داد.

آقای کاهانی که پیشتر نیز فیلمهایش با مشکل مواجه شده بودند و از اکران بینالمللی برخی از آنها جلوگیری به عمل آمده بود، قصد داشت فیلم "استراحت مطلق" را پیش از برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای ایران به نمایش بگذارد.

25 مرداد ماه نیز سعید خانی مجری طرح این فیلم به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته بود "از آن جا که این فیلم در بخش خصوصی تولید شده برای بازگشت زودتر سرمایه، تصمیم دارند آن را در فصل پاییز نمایش دهند". اما اکنون خبرها حاکی است که این فیلم از حضور در جشنواره فیلم فجر هم بازمانده است. 

این منبع آگاه همچنین با اشاره به ممیزیهای زیادی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فیلم «استراحت مطلق» در نظرگرفته، از بروز مشکلاتی مشابه برای  فیلم «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا  خبر داده است.

پیشتر نمایش برخی فیلمها در جشنواره سال گذشته فیلم فجر با واکنشهای تند نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی مواجه شده بود و برخی از این فیلمها از اکران بازماندند که این مساله با اعتراض سینماگران ایرانی مواجه شد.

هیچ نظری موجود نیست: