۱۳۹۳ آبان ۷, چهارشنبه

تخت‌گاز از آرژانتین 'اخراج شد'

جرمی کلارکسون، مجری برنامه تخت‌گاز گفته است که مقامات دولتی آرژانتین او را از آن کشور بیرون کرده‌اند.

مجری برنامه پرطرفدار بی‌بی‌سی در یک توییت نوشت که "هزاران" نفر از مردم محلی، گروه ضبط برنامه تخت‌گاز را در آرژانتین محاصره کرده‌اند.

گفته می‌شود که این افراد به شماره پلاک یکی از خودروهای مورد استفاده این گروه معترض بودند.

خودرویی که برای فیلمبرداری استفاده شده بود، پلاکی به شماره H۹۸۲ FKL داشت و معترضان گفته‌اند که این شماره به جنگ فالکلند در سال ۱۹۸۲ اشاره دارد.

جرمی کلارکسون و گروهش برای ضبط یک برنامه ویژه، به آمریکای جنوبی رفته بودند. او پس از بازگشت به بریتانیا در توییتر نوشت: "شماره پلاک، تصادفی بود. وقتی متوجه شدیم، عوضش کردیم."

او نوشت: "هزاران نفر اعضای گروه را تا مرز دنبال کردند. ممکن بود کسی بمیرد."

کلارکسون همچنین به روزنامه "سان" گفت: "ابدا در جریان شماره پلاک نبودیم. فقط یک اتفاق تصادفی باورنکردنیست. به جان بچه‌هایم قسم می‌خورم."

او گفت: "وقتی دیدیم که کاربران توییتر در این باره ابراز نارضایتی می‌کنند، پلاک را عوض کردیم. اما باز هم آنها به ما حمله کردند."

مجری برنامه تخت‌گاز گفت که پس از حمله، به همراه گروهش راهی هتل شده‌اند، ولی معترضان خود را تا هتل رسانده‌اند و آنها را محاصره کرده‌اند: "افرادی از طرف دولت آمدند و به ما دستور دادند از کشور خارج شویم."

او اضافه کرد: "من به عراق و افغانستان رفته‌ام، ولی این حادثه، ترسناک‌ترین چیزی بود که تاکنون درگیرش شده‌ام."

او گفت: "صدها نفر بودند. به طرف خودروهایمان سنگ و آجر پرت می‌کردند و سعی داشتند با دسته کلنگ به ما حمله کنند."

بی‌بی‌سی تصمیم گروه تهیه‌کننده برنامه تخت‌گاز را برای ترک آرژانتین تایید کرده، ولی این موضوع را که پلاک بحث‌برانگیز، از روی عمد و با قصد قبلی انتخاب شده بود، رد کرده است.

 

هیچ نظری موجود نیست: