۱۳۹۳ آبان ۹, جمعه

عذرخواهی بونو٬ خواننده یوتو از کاربران اپل

بونو خواننده اصلی گروه راک یوتو (U2) از اینکه تازه ترین آلبوم آنها به طور خودکار به مجموعه شخصی موسیقی کاربران آی‌تیونز اضافه شده٬ عذرخواهی کرده است.

یکی از کاربران آی تیونز٬ بانک نرم افزار٬ موسیقی و اپلیکیشن شرکت اپل از طریق گفتگویی به وسیله فیسبوک به بونو گفت که تحمیل آهنگ‌های این گروه به مردم "گستاخانه" است و از این خواننده خواست که دیگر اجازه ندهد آلبوم های U2 به طور خودکار به مجموعه موسیقی کاربران اضافه شود.

بونو در جواب به این کاربر عذرخواهی کرد و شرکت اپل هم در واکنش به این اعتراض با ایجاد نرم افزاری جدید این فرصت را برای کاربران فراهم کرده است که تنها با یک کلیک بتوانند این آلبوم را از مجموعه آهنگهای آی تیونز خود حذف کنند.

بونو در ادامه گفت: "ما یک ایده بسیار خوب داشتیم که آلبوم را به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و بابت این کار خیلی ذوق زده شده بودیم. هنرمندان گاهی اوقات زیادی ذوق زده می شوند. از اینکه شاید دیگر کسی کارهایمان را نشنود خیلی ترسیده بودیم."

ماه گذشته و همزمان با معرفی محصولات تازه اپل از جمله آیفون ۶ ٬ گروه U2 تازه‌ترین آلبوم خود را به طور رایگان در اختیار ۵۰۰ میلیون کاربر آی‌تیونز قرار داد.

این اولین آلبوم این گروه ایرلندی بود که در پنج سال گذشته منتشر می‌شد.

بونو در وبسایت شخصی خود نوشته است کسانی که دلشان نمی خواهد حتی موسیقی ما را امتحانی گوش کنند بدانند که چند مرد ایرلندی با جان و دل و اشک و خون خود این آهنگ‌ها را ساختند که حال در آشغالدانی شماست.

تازه ترین آلبوم U2 "ترانه‌های معصومیت" ماه پیش از طریق آی تیونز به کاربران در ۱۱۹ کشور جهان عرضه شد. گزارش شده است که تنها ۵ درصد کاربران این آلبوم را دانلود کرده اند.

گروه U2 که امروزه به عنوان یکی از معروفترین و محبوبترین گروه‌های موسیقی در جهان شناخته می‌شود، در دهه ۷۰ شکل گرفت و شهرتش در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ با انتشار آلبوم‌هایی شاخص چون 'درخت جاشوا' ( Joshua Tree) و 'عزیزم مواظب باش' (Achtung Baby)، عنوانی الهام گرفته از اتحاد دو آلمان، به اوج شهرت رسید.

 

هیچ نظری موجود نیست: