۱۳۹۳ آذر ۱۲, چهارشنبه

وزارت ارشاد درباره عصبانی نیستم: اگر اصلاحات انجام شود، فیلم اکران می‌شود

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد ایران در مورد کنار گذاشته شدن فیلم "عصبانی نیستم" از نوبت اکران گفت که اگر ملاحظات در نظر گرفته شود و با اصلاحات بیشتر نظر وزیر و سایر نهادها تامین شود‌، فیلم اکران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای نوش‌آبادی ضمن تکذیب اینکه این فیلم به دستور مستقیم قوه قضاییه از اکران کنار گذاشته شده گفت: "گرچه برخی نهادها در خصوص این فیلم نظراتی داشتند، اما دستور توقف آن توسط وزارت ارشاد صادر شده است."

آقای نوش‌آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان وزارت ارشاد که این هفته به عنوان سخنگوی این وزارتخانه نیز معرفی شد، در بخشی از اولین نشست رسانه‌ای خود گفت: "ما اکنون تنها ۱۰ فیلم در نوبت اکران داریم که بر روی دو فیلم حساسیت‌ بیش از حد وجود دارد و متاسفانه به سوژه‌ای برای نادیده گرفتن خدمات وزارت ارشاد تبدیل شده است."

او گفت که با توجه به اینکه مجوز ساخت این فیلم در دولت پیشین صادر شده، اگر تولید فیلم براساس فیلمنامه مصوب بوده باشد‌، وزارت ارشاد خسارت فیلمساز را تامین خواهد کرد.

پیشتر علی جنتی، وزیر ارشاد نیز گفته بود که اگر نظرات او پس از آنکه عصبانی نیستم را دید، اعمال شود، مشکلی برای اکران این فیلم نخواهد بود.

رضا درمیشیان، کارگردان عصبانی نیستم در واکنش به کنار گذشته شدن فیلم از اکران متنی منتشر کرده که در ایسنا منتشر شده است.

او نوشته است: "من عصبانی نیستم را با بوسه بر خاک "ایران" ، عشق به "ایران" ، برای "ایران" و مردم نازنین "ایران" و نمایش در سینماهای "ایران" ساخته‌ام."

"بی‌صبرانه منتظر نمایش عصبانی نیستم در سینماهای میهنم باقی خواهم ماند. به امید آن روز... من آن روز را انتظار می‌کشم. حتی روزی که دیگر نباشم."

این فیلم که دومین ساخته درمیشیان طی جشنواره فجر از طرف برخی افراد و رسانه‌های اصولگرا به عنوان "حامی فتنه"به شدت مورد حمله قرار گرفته بود. فیلم پس از کشمکش‌های بسیار در نهایت با "مصلحت‌اندیشی" برگزارکنندگان جشنواره، علیرغم آنکه در پنج رشته کاندیدای دریافت سیمرغ شده بود وادار به انصراف از بخش مسابقه شد.

عصبانی نیستم ماجرای جوانی کرد به نام نوید را روایت می‌کند که در دانشگاه تهران درس می‌خواند و به دنبال حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸، "ستاره‌دار" و از تحصیل محروم می‌شود.

آقای نوش آبادی در رابطه با فیلم‌هایی که با واکنش منفی برخی از نمایندگان مجلس رو به رو بوده گفت: "ما به نامه کمیسیون‌های فرهنگی و اصل ۹۰ برای اکران نکردن هفت فیلم پاسخ داده‌ایم و موارد را مطرح کرده‌ایم چرا که برخی از موارد مطرح شده اصلا محلی از اعراب ندارند."

او گفت: "ما نسبت به فیلم‌هایی که در این دولت مجوز ساخت می‌گیرند‌ و بر اساس فیلمنامه ساخته شده‌اند حتما تعهد داریم و این فیلم‌ها حتما پروانه نمایش خواهند گرفت و اکران می‌شوند".

خیابان‌های آرام و پاداش (کمال تبریزی)، خانه پدری‌ (کیانوش عیاری)، گزارش یک جشن (ابراهیم حاتمی‌کیا)، صد سال به این سال‌ها (سامان مقدم)، آشغال‌های دوست داشتنی (محسن امیریوسفی)، عصبانی نیستم (رضا درمیشیان) و قصه‌ها (رخشان بنی‌اعتماد) فیلم‌هایی هستند که به گفته سخنگوی وزیر ارشاد، کمیسیون‌های فرهنگی اصل ۹۰ برای نمایش آنها حساسیت نشان داده اند.

به گفته آقای نوش‌آبادی تعدادی از این فیلم‌ها هنوز تقاضای اکران نداده اند و تعدادی نیز هنوز پروانه نمایش نگرفته اند.

 

هیچ نظری موجود نیست: