۱۳۹۳ آذر ۲۳, یکشنبه

نامزدهای ۲۰۱۵ گلدن گلوب اعلام شد؛ مرد پرنده پیشتاز است

نامزدهای ۲۰۱۵ گلدن گلوب اعلام شد، در این فهرست، فیلم مرد پرنده با نامزدی در هفت رشته، بالاتر از سایر فیلم‌ها ایستاده است. مایکل کیتون نقش اول این فیلم را بازی می‌کند که داستان یک بازیگر ورشکسته است که روزی نقش یک ابرقهرمان مشهور را بازی می‌کرده است.

دو فیلم پسربچگی و بازی تقلید هم با نامزدی در پنج عنوان از امیدهای این دوره از جایزه گلدن گلوب هستند.

پسربچگی، شکارچی روباه، بازی ساختگی، سلما و تئوری همه‌چیز نامزدهای بهترین فیلم این دوره گلدن گلوب هستند.

برای به دست آوردن عنوان بهترین فیلم کمدی یا موزیکال، فیلم‌های مرد پرنده، هتل بزرگ بوداپست، در دل جنگل، غرور و قدیس وینسنت با هم رقابت می‌کنند.

نامزدهای عنوان بهترین هنرپیشه مرد در فیلم های درام این دوره از جایزه گلدن گلوب، ادی ردماین در فیلم تئوری همه چیز، بندیکت کامبربچ برای فیلم بازی تقلید، استیو کارل برای بازی در فیلم شکارچی روباه، دیوید ویلوو برای فیلم سلما و جک گایلنهال برای فیلم شب کراولر هستند.

بهترین هنرپیشه مرد در فیلم‌های موزیکال یا کمدی از بین مایکل کیتون برای مرد پرنده، بیل موری برای قدیس وینسنت، رالف فاینس برای هتل بزرگ بوداپست، ژاکوئین فونیکس برای خباثت ذاتی یا کریستوف والتز در فیلم چشم‌های بزرگ انتخاب خواهد شد.

نامزدهای جایزه بهترین هنرپیشه زن فیلم‌های درام، جولین مور برای فیلم هنوز آلیس، ریس ویترسپون برای فیلم وحشی، روزاموند پایک برای فیلم دختر ناپدید شده، فلیسیتی جونز برای فیلم تئوری همه چیز و جنیفر انیستون برای فیلم کیک هستند.

بهترین هنرپیشه زن فیلم موزیکال و کمدی از میان امی آدامز برای فیلم چشم‌های بزرگ، جولین مور برای فیلم نقشه ستاره‌ها، امیلی بلانت برای فیلم در جنگل، هلن میرن برای فیلم سفر صد فوتی، کوونژانی والیس برای فیلم آنی انتخاب خواهد شد.

ریچارد لینکلتر برای فیلم پسربچگی، آلخاندرو ایناریتو برای فیلم مرد پرنده، آوا داورنای برای فیلم سلما، وس آندرسون برای فیلم هتل بزرگ بوداپست و دیوید فینچر برای فیلم دختر ناپدید شده، نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین کارگردانی هستند.

بهترین هنرپیشه زن سریال‌های تلویزیونی از میان رابین رایت برای خانه پوشالی، ویولا دیویس برای سریال "چطور از مجازات قتل گریخت"، جولین مارگولیس برای سریال همسر خوب، روث ویلسون برای سریال "سَر و سِر"، کلیر دینز برای سریال هوملند انتخاب خواهد شد.

سریال‌های نارنجی سیاه تازه است، دره سیلیکون، شفاف، دخترها، جینِ باکره، نامزدهای جایزه بهترین سریال تلویزیونی گلدن گلوب هستند.

جایزه بهترین هنرپیشه زن در سریال‌های موزیکال یا کمدی به جولیا لوئیس برای سریال ویپ، تیلور شیلینگ برای برای سریال نارنجی سیاه تازه است، لنا دانهام برای سریال دخترها، ادی فالکو برای پرستار جکی یا جینا رودریگز برای بازی در سریال جین باکره خواهد رسید.

بهترین هنرپیشه مرد سریال‌های تلویزیونی موزیکال و کمدی از میان جفری تامبور برای سریال شفاف، ریکی جروایس. برای سریال درک، لوئیس سی‌کی برای سریال لوئی، دان چیدل برای سریال خانه‌ای از دروغ و ویلیام میکی برای سریال شفاف انتخاب خواهد شد.

یک فیلم اسرائیلی امسال در کنار چهار فیلم خارجی دیگر نامزد بهترین فیلم‌ خارجی گلدن گلوب است. فیلم گت: محاکمه ویویان آمسالم گت به کارگردانی مشترک رونیت و شلومی الکابتز یکی از نامزدهای بهترین فیلم خارجی این دوره است.

فیلم آیدا محصول مشترک لهستان و دانمارک، لویاتان از روسیه، فیلم قوه قهریه (فورس ماژور) از سوئد و نارنگی‌ها از استونی، دیگر نامزدهای بهترین فیلم خارجی این دوره از گلدن گلوب هستند.

اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود هر سال بعد از بررسی تولید‌ات سینمایی و تلویزیونی به برگزیدگان این رشته‌ها جایزه می‌دهد.

در هفتاد و یکمین دوره این مراسم جایزه بهترین فیلم به فیلم سینمایی کلاهبردار آمریکایی رسید.

مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب یازدهم ژانویه (۲۱ دی‌ ماه) در لس آنجلس برگزار می‌شود.

 

هیچ نظری موجود نیست: